Rezerwacja 660-333-314 Lokalizacja

Trening terapeutyczny pod okiem fizjoterapeuty

Profesjonalne usprawnienie narządów ruchu

Dobrze znany bywalcom gabinetu fizjoterapii medyczny trening terapeutyczny to kompleksowy i najlepszy sposób na usprawnienie w przypadku dolegliwości każdego narządu ruchu. Fizjoterapeuta bazuje wtedy na zdobyczach z zakresu nauk biologicznych na temat ludzkiego ciała, fizjoterapii, fizjologii wysiłku, a także treningu fizycznego. Kompleksowość w tym konkretnym przypadku oznacza ćwiczenia obejmujące cały organizm, holistyczne podejście, a nie skupienie wyłącznie na uszkodzonej części. Daje to gwarancję, że w gabinecie fizjoterapii pacjenci szybciej wrócą do zdrowia.

Cechy treningu

Co ciekawe, w przypadku medycznego treningu terapeutycznego, fizjoterapeuta prowadzi pacjenta w sposób identyczny, jak wyczynowych sportowców, a jedyna różnica dotyczy obciążeń treningowych – należy je odpowiednio dostosować. Cała sesja terapeutyczna obejmuje komplet treningów: stawów, mięśni, koordynacji, a także osobną część poświęconą profilaktyce. Każdy trening odbywa się także według planu: rozgrzewka, część główna i końcowa. Planując terapię, każdy fizjoterapeuta bierze pod uwagę szereg czynników, takie jak na przykład wiek, płeć czy rodzaj choroby. Potem dobieram ćwiczenia, ustalam konkretną ilość serii, powtórzeń i ich intensywność. Po zebraniu tych informacji fizjoterapeuta może przygotować i przekazać pacjentowi program ćwiczeń.

Wskazaniami do medycznego treningu terapeutycznego w gabinecie fizjoterapii[http://fizjogym.pl/contact-us/] są urazy i wszelkie schorzenia układu ruchu. Należy tutaj wymienić między innymi stan po rekonstrukcji więzadła krzyżowego kolana, wszczepienie endoprotezy biodra, a także potrzebę leczenia bólu kręgosłupa. Trafnie dopasowane ćwiczenia fizyczne są niezbędne w przypadku leczenia bólu przewlekłego poszczególnych chorób neurologicznych czy w przypadku profilaktyki osteoporozy. Ponadto fizjoterapeuta prowadzący MTT ułoży plan treningu dla każdego pacjenta, który chce w aktywny sposób spędzić czas i przez ruch poprawić swoje samopoczucie.

Co można zyskać przez MTT?

Cele medycznego treningu terapeutycznego:

• zmniejszenie dolegliwości bólowych,
  • poprawa ruchomości stawów,
  • poprawa wytrzymałości, siły i koordynacji,
  • poprawa jakości czynności dnia codziennego oraz umiejętności sportowych
  • nauka kompensacji utraconych funkcji,
  • profilaktyka urazów,
  • zmniejszenie ilości tkanki tłuszczowej,
  • poprawa wytrzymałości chrząstki stawowej, więzadeł, ścięgien i mięśni,
  • propagowanie aktywnego i zdrowego stylu życia.